Alla inlägg den 19 oktober 2015

Av Åsa Billefält - 19 oktober 2015 18:04

Så var måndagen över... Arbetsdagen är i alla fall över; kära maken är på väg till tåget. Han är lite försenad.
Idag har jag eldat men ska nog tända igen senare i kväll. Det är sådan temperaturskillnad mellan neder- och övervåningen; det känns redan i halva trappan!
Nu väntar vi på att maken ska komma hem! Jag hoppas han hann med tåget!

Av Åsa Billefält - 19 oktober 2015 09:43

Måndag och ny vecka - IGEN! Och bara en vecka kvar till ett väl behövt lov för att ladda batterierna. Maken ska också vara ledig. Tyvärr inte hela veckan men några dagar i alla fall!
När jag gick i skolan var inte höstlovet uppfunnet. Jag tror vi slutade vid lunch på fredagen inför All helgona. Vi fick en halv dag extra.
Men den veckan behövs; höstterminen har ju inga lovdagar innan jullovet. Och mörkret bidrar faktiskt till tröttheten. Det är ganska tufft i skolan med läxor och prov, betygen ska dessutom behållas eller arbetas upp. Dottern har redan siktet inställt på en gymnasielinje och vet vad som krävs.
Nu är det nedräkning till höstlovet :-D!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards