Alla inlägg den 7 oktober 2015

Av Åsa Billefält - 7 oktober 2015 15:39

I morse var det ingen tropisk värme varken inne eller ute! Nollgradigt ute och 16 plusgrader inne. Jättehärligt att tassa både barfota och barbent. Eller inte! Elementet är på inne på muggen och där var det riktigt najs. Men där kunde jag ju inte gömma mig, eller hur?!
Tända i spisen fick bli dagens första syssla. Den frusna och morgontrötta vovven sov såååååååååå djupt. Tände spisen, väckte dottern och körde upp hunden. Eros gäspade stort där han låg i sängen men flög upp då jag gick in till dottern. Han gör allt han kan för att charma Athena.
Och varför ska det gå bra att tända när jag är gräsänka? Blåsa liv i elden och trixa med papper, ropa på både dotter och hund... Ja, stressnivån var allt annat än låg! Dottern fixade frulle medan jag lirkade ut hunden. När vi kom in kollade jag elden och blåste liv i den! När jag äntligen satte mig till bords hade dottern fixat en macka till mig!
- Du verkar så stressad här får du mamma!
Alltså den tösen! Hon är bara så himla rar!
En kopp kaffe hann jag få i mig innan vi åkte till bussen.
Is på rutan och hunden frös...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards