Alla inlägg den 9 februari 2016

Av Åsa Billefält - 9 februari 2016 16:46

I lördags var det party hemma hos oss. En årlig företeelse eftersom jag fyller år i början på februari. Det var både gamla vänner och nya vänner samt äldsta systern och svågern. Syster nummer 2 var nyopererad och kunde därför inte närvara.
En av mina barndomsvänner med ny kärlek kom. Hennes nya är en kille jag hängde mycket med i tonåren; vi hade inte setts på nästan 30 år! Ja, åren går... Och en annan av mina vänner visade upp sin kärlek; en supertrevlig kille! Båda mina tjejkompisar strålade!
Jag bjöd in våra grannar; jag hoppas de inte blev skrämda av galningarna som headbangade ;-)! Min dotter tyckte jag var pinsam medan den andra som headbangade var rolig! Och hennes dotter tyckte likadant om sin mamma (pinsam) och mig (rolig). Ja se tonåringar...
Summan av kardemumman; det var roligt och trevligt!
Hemmagjorda smörgåstårtor och snittar bjöds det på.

Av Åsa Billefält - 9 februari 2016 06:32

Jösses! Tisdag... Tjosmisk! Det var DEN helgen.
Måndagen flög förbi. Annars brukar måndagar vara lite småsega, tycker jag.
Bara att börja jobba sig mot helgen då. Snart sportlov! Då är maken ledig ett par dagar också. Man får vara glad för det lilla :-)! Han längtar efter pension. Tyvärr är det ju några år kvar.
Ja, tisdag... Segt i morse, något segare än vanligt faktiskt. Vi låg nog kvar 10 minuter i sängen efter klockan vrålat. Dottern kom upp efter 6. Tonårsslö ;-)!
Vovven och jag tar vår förmiddagspromenad efter hon har vilat frukost. Igår gick vi sammanlagt över 6 km. Hoppas vädret blir lika underbart i dag som igår på förmiddagen; strålande sol och vårfläktar.
Sedan får vi se vad tisdagen erbjuder!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards