Alla inlägg den 5 april 2016

Av Åsa Billefält - 5 april 2016 15:54

Det regnade i morse när jag gick ut med Midna. Jaha inget trädgårdsarbete, tänkte jag där jag gick under de våta dropparna. Nåja det kan ju vara välbehövligt med vila eftersom det känns rejält i kroppen efter gårdagens slit.
Det duggade när jag körde dottern till bussen. Undrar om det inte var uppehåll när sotaren var här? Det var regntungt och smågrått på förmiddagspromenaden och det strilade när jag åkte till Coop.
Katterna, som varit i dotterns rum sedan igår kväll, blev jättelyckliga när jag öppnade dörren och fyllde på torrfoder. Eros sprang ned och satte sig vid dörren. Jag behövde inte tvinga ut honom precis...
Sedan var det dags att baka; banansockerkaka. Jag godkände den! Maken får ta med sig den till jobbet i morgon.
Midna ömsom vilade ömsom tuggade/lekte med oxhudsbenet. Vi gosade också!
Jag pratade med min äldsta moster som fyllde 93 i december. Hon skulle dammsuga. 93 bast och ska dammsuga! Tänk om alla äldre fick vara så pigga och fräscha som hon!
Någon tände luman i det blå taket! Det var riktigt varmt på eftermiddagspromenaden. Vi gick långt över 3 km. Hon hittade en pinne men hon släppte den! Förmodligen för att pinnen inte gick att rubba; hon stod med ena tassen på den.
När vi kom hem tog jag några spadtag i potatislandet....

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards