Alla inlägg den 14 april 2016

:-)

Av Åsa Billefält - 14 april 2016 11:24

Midna tjatade och tjatade; hon ville gå igen. Okej, en kortis då. Men då skulle Eros in. Han satt så fint mellan huset och hönsgården. Glad i hågen gick jag ut för att hämta honom. Satt han kvar? Nä! Han hade gått. Suck... Jag ropade och lockade på honom. Men han var som bortblåst. Jaha, bara att gå in igen då. Men vem kom och mötte mig runt hörnet? Jo Eros! Bara att lyfta upp honom och bära in honom. Japp! Han försökte inte ens att åla sig ur famnen.
Han sprang upp och jag kunde gå ut med Midna - utan att bära bort en envis katt vid dörren.
Vi gick en kortis med bara några få aktiveringar men många belöningar (duktig flicka att gå fint). Midna var jätteduktig! Inga hopp. En pinne hittade hon som hon bar hem. Vid björken och rönnen lade hon sig och tuggade på den. Jaha... Där tänkte inte jag stå halva dagen! Kom så lägger vi pinnen till vovvens fina samling i bersån! Det var ju som att prata för döva öron; tugg tugg... Men kunde hon motstå en bit av det där jättegoda godiset med bisonsmak (som stinker vedervärdigt) eller hjort? Nä DEN doften är oemotståndlig för vovven! Då kastade jag en bit till och sade sök. Då glömdes pinnen bort och vi kunde gå in.
Midna börjar fälla vinterpälsen nu. Innan vi gick in borstade jag henne. Vilket fick henne att lugna ned sig.
När vi kom in ville hon leka. Jag tog fram ena bollen. Hon lekte en stund. Nu ligger hon i soffan på sin plats!

Av Åsa Billefält - 14 april 2016 09:37

Jaha... Tillbaka på ruta 1. Igår hade vi tre stycken promenader som innehöll diverse aktiveringar och hoppattackerna uteblev. I dag kommer jag nätt och jämt ut från eller in på tomten förrän hon hoppar och bits. Jag vet inte varför hon blir stressad. Och inte av vad. Möjligen att Eros har en klo med i laget; han springer vid våra fötter resp tassar och det kan nog vara en trigger. Fast det har ju gått bra på de promenader han har följt med oss på. Jag lekte ganska mycket med henne, dragkamp, igår kväll.
I dag tar vi inga promenader; bara längre rastningar med snuffs på tomten. För att försöka lugna ned henne. En sak är säker; det här beteendet ska vi jobba bort - igen!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards