Alla inlägg den 13 april 2016

Av Åsa Billefält - 13 april 2016 11:31

Det finns promenader och det finns PROMENADER! Min duktiga och älskade vovve har tyvärr börjat hoppa under promenaderna igen. Nu är det bara att återigen arbeta bort det beteendet.
Tre promenader i rad har jag kört lite sitt, ligg osv så hon får aktivera sig och då har hon varit jätteduktig; inga hopp. Jag har även lekt med henne och låtit henne söka innan promenaderna utan att hon skulle bli för trött för att hoppa.
Men aktivering och koppelträning - igen - får det bli samt gå lite kringelkrokar så hon inte vet vilken väg vi ska ta. Jag tror hon är lite trött på våra promenadvägar och att hon vill fortsätta istället för att gå hem. Midna är väldigt nyfiken och vill gärna veta vilka dofter som finns bakom den där stenen. Samtidigt blir hon också lätt uttråkad. Jag tror hon hoppar för att vi ska leka; Midna är väldigt lekfull och lite valpig. Hon älskar dragkamp men blir väldigt stressad efter en stunds lek. Vi börjar leka och vi slutar leken när hon stressar upp sig.
Nu är hon trött efter en aktiveringspromenad.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards