Alla inlägg den 26 april 2016

Av Åsa Billefält - 26 april 2016 16:16

I morgon är inte vilken dag som helst; då fyller dottern år. Vår stora, fina tjej har verkligen blivit just en stor och fin tjej. Hennes morföräldrar skulle ha varit så stolta över henne!
Den här dagen har gått åt till att planera morgondagens middag. Då ska vi äta tuppstek. (Får se om jag fixar det. Jag borde ju det eftersom tuppen hade ett bra liv. Men vi får se; jag ska göra ett allvarligt försök i alla fall). Jag har t o m mejlat systembolaget för att få tips på vin att dricka till och smaksätta såsen med. Och om någon undrar; dottern får hålla sig till läsk! Maken och jag tar något glas till anrättningen. Vi dricker inte vin i veckorna om det inte är något särskilt, som i morgon.
Det har tagit större delen av dagen att få ihop en lista! Och ändå glömde jag en ganska väsentlig sak, nämligen efterrätten. Men det är åtgärdat nu.
Midna och katterna har varit ganska slöa i dag; sovit mycket. Jag har lekt med Midna och gosat med katterna. Maken plockade en fästing på Eros i morse; dags att droppa Frontline i nacken och på manken. De där små krypen kan ställa till problem om man har otur.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards