Alla inlägg den 2 november 2016

Av Åsa Billefält - 2 november 2016 10:38

Snålblåst och minisnöflingor. Inga myggor i alla fall! Det blev en kortis på 1,5 km tillsammans med maken. Inte ens Midna vill vara ute någon längre stund.
Eros tjatade vid ytterdörren, jag släppte ut honom och typ fem minuter senare pep han och ville in. Ja, jag sade ju till honom att det var kallt...
Maken och jag har suttit i soffan under filten i princip hela morgonen. En påtår under filten och vi börjar tina upp efter promenaden.
Lockar inte att gå ut till vedboden men det lutar åt att slå en brasa i vedspisen så någon av oss lär bli tvungen att gå. Har jag tur så finns det lite ved så vi inte behöver gå precis nu. Och så bör vi väl ladda upp inför i kväll då vi ska elda i kaminen.
Vi borde faktiskt fixa med veden, det börjar krympa i vedboden. Men det lockar inte! Jag får väl låna dotterns lock-tång ha ha ha! Fast å andra sidan blir man ju varm när man jobbar fysiskt ;-)! Men jag tror inte kära maken håller med mig...
Nej nu ska jag tända i spisen. Men när jag tänker efter så bör jag nog aska ur spisen... SUCK... först!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards