Alla inlägg den 15 november 2016

Av Åsa Billefält - 15 november 2016 10:20

Igår kände jag mig risig redan när jag vaknade; febertrött och rumlig i kistan. Jag låg i princip hela dagen på soffan under täcke och filt - och frös! Två katter gjorde mig sällskap och de värmde lite. Midna kände sig lite utanför förutom då jag rastade henne. Sedan gick vi upp och lade oss på sängen; gosade medan jag tittade på en film via datorn.
Jag bad min syster och svåger att köra hem dottern igår eftersom jag hade feber. Tack snälla syster och svåger!
I dag arbetar maken hemma eftersom jag är risig. Han och Midna har just kommit in från en promenad. Eros har varit ute en liten stund. Nu får han hålla sig inne; stora lastbilar och maskinen som flisar riset som legat i ett år efter skövlingen. Tyvärr skräpar de ned; inte bara flis som flyger kors och tvärs utan maken såg läskburkar och pizzakartong i diket. Är det så svårt att ta med sig skräpet? Dålig stil.
Nu börjar jag bli kaffesugen, har ju inte druckit kaffe sedan i söndags.
Nu ska jag krypa ned under täcket och ha TVn som sällskap i bakgrunden...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards