Alla inlägg den 29 november 2016

Av Åsa Billefält - 29 november 2016 10:35

Igår kväll kom snön. Jag såg hur flingor stora som femtioöringar ramlade ned. Äntligen, säger jag! Jag älskar vintern (men jag älskar inte vintervägar). Det blir lite ljusare och vovven är fullkomligt förälskad i det vita, spännande täcket på marken. Hon kör ned nosen i rävspår och rådjursspår.
Småfåglarna behöver mat, jag har en talgboll i kylen som jag ska hänga ut. Det finns även någon ostkant de kan få och jag ska fylla på frön i fågelhuset samt hälla ut russin till Koltrasten. Ja det är väl inte bara Koltrasten som äter russin. Innan tretåren ska jag fylla på mat åt fåglarna. Vedspisen måste askas ur och sedan tänker jag tända. Det är kalla, råa 17 grader i kåken.
Jag hoppas snön får ligga kvar. Och jag vill ha lite mera av den varan.
Eros gick ut när Midna och jag kom in från promenaden. Athena ligger som vanligt på en köksstol och tittar in i huvudet. Nu kom en iskall katt in; han pep utanför dörren och behövde knappast övertalas om att komma in.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards