Alla inlägg den 6 november 2016

Av Åsa Billefält - 6 november 2016 16:42

Nu är höstlovet över och nu ger vi järnet tills jullovet kommer.
Den här helgen, All Helgona eller Dubbelhelgen, har vi lagt gula rosor (i fredags) och tänt en marschall (i dag) på Minnesplatsen på vår tomt. Blommor och ljus för att tänka lite extra på våra nära och kära - både människor och djur - som inte längre är med oss på Jorden. De finns i mina tankar så gott som dagligen men en extra tanke eller två ägnar i alla fall jag mig åt de som lämnat Jordelivet.
Utanför huset blåser det halv storm och har så gjort till och från i drygt 12 timmar. Inne är det svinkallt eftersom det drar från fönstren. Båda eldstäderna är i gång men det tar ju ett tag innan värmen kommer. Jag ska ta med mig kära maken och hämta ved; måste ha så jag kan tända vedspisen i morgon bitti. Blåser det så här är det utkylt i huset!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards