Alla inlägg den 20 november 2016

Av Åsa Billefält - 20 november 2016 20:05

Hur 17 är människan funtad? Jag mår illa! Om det skulle hjälpa så kräks jag! Men det gör ju inte det.
I dag är det Internationella dagen mot barnmisshandel. Vad hör jag på Rapport som får mig att må illa? Pedofilhärvan i Norge. En av de inblandade erbjuder ditt ofödda barn till nätverket. Vad är det för fel på dessa monster?
Namnge alla dömda pedofiler och lås in dem för tid och evighet! Låt de sitta tillsammans med mördare och våldtäktsmän i stället för enskilda fängelser.
Hur ska vi kunna skydda våra barn? Som barn blev jag varnad för fula gubbar. Jaha... vilka var de fula gubbarna och vad gjorde de? De fula gubbarna var homosexuella män, alkoholiserade ungkarlar och annat slödder. Det var vad jag fick lära mig. Okej. Vad gjorde de för fult? Vuxensaker.
Jag känner någon som utsattes för våldtäktsförsök vid 9 års ålder. Hon vågade inte berätta. Ingen skulle ha trott henne. Mannen var både respektabel och omtyckt. Ingen ful gubbe. Hon förträngde händelsen.
Det är just det! Den du minst anar. Det behöver inte vara fyllgubben som bor i det minst attraktiva kvarteret. Nej det kan lika gärna vara snyggingen i flotta villan.
Den här pedofilhärvan hade politiker inblandade!
Skärp straffen och namnge asen samt lås in dem!

Av Åsa Billefält - 20 november 2016 11:47

Lördagar brukar innebära sovmorgnar. Men inte lördagen som var igår! Klockan ställdes på okristliga 05.00 Galet, jag vet! Jag vaknade vid den ännu okristliga 04.00 och kunde inte somna om utan jag steg upp 20 minuter senare. Då värmde jag termosar, fixade varm O'boy och kaffe samt rastade och utfodrade Midna. Sedan få upp make och dotter. Maken kom ned relativt snabbt men han fick inte upp dottern. Då fick experten rycka in. Vem vilade frukost i dubbelsängen? Jo en generad vovve. Lite kel och gos innan jag körde upp dottern.
Efter frukost började vi packa i ordning matsäck och bära ut till bilen medan vår morgonjava puttrade.
Strax efter 06 åkte vi hemifrån. Vi stannade strax norr om Norrköping; Yxbacken, där vi sträckte på benen, rastade Midna och tog en kaffe. Det var kyligt och blåste snålt. Skönt att sätta sig i bilen och fortsätta åka.
Nästa stopp (min önskan att stanna där) var vid Brahehus. Där har jag övernattat några gånger i min barndom. Ruinen efter Per Brahes borg vilar stolt på berget och det är en enormt pampig utsikt över Vättern. Rastplatsen är omgjord; den gamla rastplatsen har byggts om till påfartssträcka. Vi gick inte fram till ruinen utan vi åkte vidare efter att ha ätit matsäck ute och traskat lite med Midna.
E4:an ligger så vackert utmed Vättern. Slutdestinationen Jönköping. En fin stad med ett underbart läge intill vår avlånga sjö. Det var faktiskt första gången som jag verkligen har varit där. Jönköping brukar man ju bara blåsa förbi.
Och vad gjorde vi i Jönköping då? Jo vi besökte en gymnasieskola dottern är intresserad av. Medan hon och maken gick in i skolan promenerade jag och Midna i regn och snålblåst. Efter besöket styrdes kosan norrut. På tillbaka vägen åkte vi via Gränna, nedanför E4:an. Där ser man borgruinen torna upp sig högt upp på berget. Det är en minst lika mäktig syn som att se den på nära håll. På hemvägen skulle vi göra ett längre stopp i Mjölby hos vår mycket goda vän - dotterns gudmor. DET var ett kärt återseende. Tiden går ju som bekant fort när man har roligt... Det blev tajm att tänka på refrängen för de sista (ca) 20 milen hem till skogen. Vi stannade i grannsocknen och köpte pizza.
Efter typ 12 timmar (drygt 60 mil) på resande fot var det både gott och skönt att sätta sig till bords och äta. Och rötjutet smakade lite extra gott. Det var inga problem att somna ovaggad!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards