Alla inlägg under december 2016

Av Åsa Billefält - 20 december 2016 17:55

Nu räknar vi ned tills <3 maken slipper pendla till jobbet. Andra resdagen av tre, sista för i år. Från och med torsdag jobbar han hemma innan han får lite julledigt. Skönt för honom att slippa gå upp vid 5 på morgonen och åka till tåget. Fastän han jobbar så kan han sova några timmar längre. Jag får höra hans röst om dagarna i alla fall ;-)!
Snart kommer han hem från dagens arbete...

Av Åsa Billefält - 20 december 2016 05:44

Det är inte ett dugg otäckt att få lägga sig efter att ha druckit te och fil tillsammans med maken. Kan inte riktigt koppla av just nu. En morgontrött hund har kurat ihop sig i sängen på makens plats. Bara känslan av att inte behöva gå upp är obeskrivligt skön!
Julen närmar sig och jag har, förutom julklappar och pyntning, bara ett fåtal grejor kvar att göra.
Nä nu börjar ögonlocken bli tunga... Zzzz

Av Åsa Billefält - 19 december 2016 10:21

I dag kändes det inte så farligt när klockan ringde 05.00 Åtminstone inte för mig. Jag drack en kopp te med maken och vinkade av honom med en puss. Sedan gick jag upp och lade mig i sängen igen. Jullov = sovmorgon! När klockan ringde efter 8 hoppade Midna upp i sängen och så gosade vi.Efter ungefär en timme gick vi upp. Dags för morgonrastning och frukost.
Nu har jag druckit min första kopp kaffe. Jag ska plocka lite sedan ska jag koka knäck. Snäll som jag är har jag lovat bort en del. Vi äter inte upp alla ändå och jag tycker det är roligt. Knäck precis som ischoklad hör julen till. Jag har en Uno-limpa kvar att baka men det vet jag inte om jag gör i dag. Beror på hur lång tid knäcken tar.

Av Åsa Billefält - 18 december 2016 08:49

I dag är det - 2, frost på framrutan på Pärlan2. Hellre minusgrader än det här baskade slasket! Men nu är det väl ännu halare eftersom det har frusit på?! Tur att jag inte behöver åka någonstans i morgon :-)!
Ligger just nu i soffan och slappar innan frukost. I dag ska vi ta ett nappatag med veden. Det behövs; det börjar sina. Det lilla jag lagt undan för att handsåga räcker inte länge. Jag har inte haft tid eftersom jag har bakat i veckan.
Jägarna är här i dag igen och då får Eros hålla sig inne. Han kommer bli så ledsen. Athena bryr sig inte; hon trivs som innekatt. Midna blir överlycklig när jaktlaget kommer.
Snart dags att väcka de två som fortfarande trynar och förbereda frullen. Vi ska tända det fjärde ljuset i dag.

Av Åsa Billefält - 17 december 2016 18:16

Det är väl först på måndag som jullovet kommer kännas. Jag får somna om när maken går upp och äter frukost. Åh så skönt det ska bli!
Vi har inte gjort särskilt mycket i dag. Maken och jag åkte till ICA Maxi för att handla. När vi kom hem var det ingen idé att hugga ved; det skulle inte dröja länge innan skymningen.
Jag och dottern har slagit in julklappar. Nej, vi är inte klara! Ett antal klappar kvar att införskaffa. De får vi handla på onsdag och eller torsdag.

Av Åsa Billefält - 16 december 2016 07:43

Så har dagen kommit. Den dag som vi, framför allt dottern, har väntat på. Julavslutningen. Nu är det ledigt ett litet tag. Ska bli skönt att ladda batterierna.
På måndag, tisdag och onsdag kan jag somna om när maken kliver upp vid 5-rycket! Ja livet är orättvist..!
Ska bli skönt att slippa åka till och från bussen morgon resp eftermiddag.
Jullov. Härligt! Hoppas vi får ha kvar snön. Det får gärna komma lite mer och så max - 10 grader! Gumman Tö kan hålla sig borta tills våren knackar på dörren.

Av Åsa Billefält - 15 december 2016 07:46

Härom dagen var det någon plusgrad och slask. Igår var det ett par, tre minusgrader. I morse vid sextiden var det drygt sju minus. För någon timme sedan var det drygt åtta minus. Inte kallare tack!
Det blir väl svårt att hindra Eros från att gå ut. Jag tycker det är för kallt för hans tassar att ränna ute.
Det blir till att hämta in ved så vi har i kväll. Men först softa under filten i soffan med en mugg kaffe. Det står i skrivandets stund och puttrar på spisen.
Maken jobbar hemifrån i dag och i morgon.
Nä nu ska vi strax värma oss med en balja java!

Av Åsa Billefält - 14 december 2016 06:23

Igår kom min ena systerdotter och bakade Halvmånar. Hon ville lära sig. Inte för att de är svåra utan lite mer pyssliga. De bakas i plättlaggen och de ska glaseras.
Först på morgonen kokade jag hallonsylt. Jag hade smeten färdig när jag hämtade henne vid bussen. Tredubbelsats uppdelad på två. Jag brukar ge ena systern och hennes döttrar några Halvmånar.
Midna blev förtjust i min systerdotter. Fast hon gillar ju nästan alla! När vi hade bakat färdigt satte vi oss i soffan. Midna hoppade upp bredvid systerdottern och lade sig i hennes knä och överöste henne med pussar.
I dag ska jag baka fler Halvmånar. Jag har även lovat min systerson och moster några stycken. Ja Halvmånar är ett måste till Jul!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards