Alla inlägg den 6 juli 2017

Av Åsa Billefält - 6 juli 2017 09:45

Igår oljades träbågen som maken snickrat. Det ströks två gånger. Kaprifolen ska bindas upp på den; just nu ligger den löst på bågen. Tre bågar till då, <3 make :-)!
Den nya "rabatten" fick ytterligare två säckar jord innan irisarna kom ned. Vallmona har blommat klart. Bara att gräva upp och plantera dem! Å så har jag hittat en plats för krolliljorna! Fast det är ju ett tag sedan jag kom på det. Nu börjar de blomma så en flytt får vänta.
Två av tre rosor i bersån har knoppar. Vi har köpt rosgödning till den tredje. Hoppas den växer till sig.
Dagens plan är att med hjälp av dottern, att rensa stenringen runt dammen. Måste ta bort ALLT mellan stenarna och fylla på med ny jord. Hoppas taklöken finns kvar. Fetbladen jag planterade i fjol blev bortkrafsade. Jag såg att någon tapper rackare har klarat sig men annars är det kvickrot, maskros och röllika.
Nehe, kanske skulle kliva opp?

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards