Alla inlägg den 17 juli 2017

Av Åsa Billefält - 17 juli 2017 09:08

Då var makens tre veckors semester över. Upp 4.45 för att äta frulle, fixa sig och åka till jobbet. Men jag kunde ju somna om. Strax efter 8 började Midna gnälla för att sedan yla och morrgläfsa. Bara att kliva upp, klä på sig och gå på morgonrastning. Sedan in och utfodra den utsvultna "vargen". Jo jag åt frulle också. Å så kom dottern ned med katterna i släptåg. Eros ville ut så hon öppnade dörren. Fem minuter senare pep han, jag öppnade och han kom in. Nu sitter han och glor på dörren men han får vänta; det är ingen svängdörr!
Athena står på mitt ben; spinner och trampar. Jag halvligger i soffan under en filt. Åt nog en macka för mycket till frulle. Ja ja, det är ju som det är! Hur som haver, jag måste vila magen en stund innan javat.
Vad ska jag göra mer då? Packa kryddor som ska provas. Jag ska kolla upp ett gäng bullar; om de funkar till en beställning jag har fått. Om jag minns rätt bakades de i slutet på maj och "går ut" i slutet av augusti. Det är onödigt att baka nya om dessa funkar!
Nu är frun i huset redo för java!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards