Alla inlägg den 27 juli 2017

Av Åsa Billefält - 27 juli 2017 13:23

Ja då var det bara att kavla opp ärmarna och sätta fart! Vägde och antecknade noggrant varje ingrediens. Det är ett måste om näringsdeklarationen ska bli korrekt.
Vänta tills degspadet fått rätt temperatur; 37 grader C. Sedan bara att tuta och köra!
28 bullar och en längd, på 1/2 sats. Det är lite lagom både för maskinen och utrymmet på bänken.
Det blir fler bullar under dagen, jag vill gärna ha fulla påsar.

Av Åsa Billefält - 27 juli 2017 08:13

Igår kväll hämtade jag <3 maken vid tåget. Nu är det som ska! Midna blev som vanligt överlycklig när "pappa" kom hem. Ja det blev ju jag och dottern också naturligtvis!
Jag har ett experiment framför mig; en ny sorts saft. Om den inte blir god gjorde jag en halv sats.
I dag ska jag baka vaniljbullar; har leverans i morgon. En fika sedan ska köksgolvet dammsugas och moppad, gallret ska sättas upp så vovven håller sig i vardagsrummet. Myggfönstret satte kära maken i igår, det blir lite varmt annars.
Min mamma sade alltid att man inte fick ha öppna fönster och så vidare när man bakar. Men det kan man! Huvudsaken är att det inte gavlas i fönster eller dörrar; det ska vara en jämn lufttillförsel.
Nu verkar dottern ha vaknat; det tassar omkring på övervåningen. Och det är inte katterna! Nu kommer hon!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards