Alla inlägg den 12 juli 2017

Av Åsa Billefält - 12 juli 2017 11:17

Har just ätit en sen, en mycket sen frulle. Vaknade sent, strax före 9.30 Typ 30 min för sent för min smak. Livet ska inte sovas bort! Strax dags att koka java. Det smakar extra bra nu efter uppehållet jag hade.
Vad händer i dag då? Dottern och jag ska klippa oss, det ska snickras, lite trädgårdsfix, jag ska blanda till Viltkrydda och skicka till en vän som ska provsmaka. Jag vill gärna ha feedback så jag vet om jag ska minska, öka eller lägga till någon krydda. Mina kryddblandningar ska smaka gott UTAN smakförstärkare och socker! Jag experimenterar med dipmix. En hot sådan. Jag lade till två kryddor utöver de som var. Mmm jag är nöjd med resultatet! Maken tycker att något saknas för balansens skull men kan inte sätta fingret på exakt vad. Jag får flukta i kryddhyllan på ICA och se om jag får något uppslag. Synd att det är så dyrt med kryddor! Det borde inte vara så dyrt med tanke på hållbarheten. Jag får leta på nätet och se om jag hittar något. Grossisten har inte så mycket lägre pris än t ex ICA. Och det är en del kryddor som jag använder men inte finns i grossistens utbud.
Nu ska jag njuta av dagens första java!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards