Alla inlägg den 2 augusti 2015

Av Åsa Billefält - 2 augusti 2015 16:48

Idag bestämde jag mig för att göra saft och sylt efter att ha vägt bären. Två turkisk yoghurthinkar á 500 g resulterade i 550 g smultron. Lite saft respektive sylt blev det. Hoppas det blir gott. Midna tyckte om det ;-)!

Av Åsa Billefält - 2 augusti 2015 08:35

I fredags var det dags! Vår kryssning till Mariehamn. Bara maken och jag. Det var fyra år sedan vi gjorde något på tu man hand. Just den här resan har vi planerat sedan början av sommaren och pusslandet med passning av dotter, katt och hund likaså.
I fredags åkte vi med Cinderella till Mariehamn.
En halvflaska champagne stod och väntade på oss i hytten. Den hade vi beställt extra. Vi smuttade medan vi fräschade upp oss och bytte om till maten.
Varje gång vi har kryssat har jag blivit nästan euforisk över den vackra skärgården. Det är något av den svenska idyllen med små faluröda stugor på små öar. Tvättmedelsreklam á la 1990-tal.
Vi satt i puben och lyssnade på trubaduren, gick vidare till en restaurant och lyssnade på en fransk pianist. På franska bad jag honom spela Sous le ciel de Paris. Han blev förvånad när han hörde mig prata svenska; han trodde jag var fransyska. Jag såg ut som en fransyska, tyckte han och jag pratade franska dessutom. Ja ja, där ser man! Vi ramlade in i hytten vid 2.30/3.00 -finsk tid, vilket innebär en timme efter vår tidszon. Alarmet gick 7.30 Jag vaknade i samma position som jag somnat i, fast utan täcke. Täcket hade maken lagt beslag på.
I Mariehamn strålade solen och den följde med oss över havet, in i skärgården och ända hem!
Midna blev så glad när vi kom. Hon klättrade på oss och överöste oss med pussar.
Ögonlocken var ganska tunga igår kväll. Kostar att ligga på topp ;-)!
Men vi hade roligt och trevligt. Tack älskade make för ett trevligt och intensivt dygn!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards