Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av Åsa Billefält - 27 augusti 2015 17:16

Inte konstigt att piggheten avtar! Det är höstlikt väder ute; blyfärgad himmel, kyliga vindpustar och ett par stänk från ovan.
Jag ska ta med Midna på en uppfriskande promenad om en stund. Vi ska möta kära maken. Det är hans tur att handla idag ;-)!
Kan vara lite skönt för Midna att vila i bilen efter tre, fyra kilometers promenad. Vi har ju bara gått ett par kilometer om dagen under värmeböljan. Midna mådde ju inte så bra heller. Som tur var var det ingen fästingsmitta och hon är som vanligt igen efter avslutad kur smärtstillande.
Fördelen med detta trista väder är att det är svalt; vår "varg" kan följa med på längre promenader och få upp kondisen. Vi andra kan behöva träna upp flåset inför hösten och vintern.
Nu ska jag förbereda lite innan promenad!

Av Åsa Billefält - 27 augusti 2015 09:28

Tredje baljan javan och jag har fortfarande möte med mig själv ;-). Eller kafferep fast utan bullar eller kakor. Jaha... vad ska jag fylla dagen med? Tvätta. Ja men det kan jag ju inte göra hela dagen!
Måste även fatta ett beslut angående ett erbjudande jag fått. Men då vill jag bolla med maken och han kommer inte hem än på länge.
Det ordnar sig nog med göromålen; det finns ju alltid något att sysselsätta sig med :-D!

Av Åsa Billefält - 27 augusti 2015 06:24

Nu är första skolveckan nästan slut. Igår hade dottern sin första franskalektion. Vi hann knappt komma innanför dörren förrän hon ville vi skulle plugga franska. Jag har väl aldrig sett sådan glädje att plugga förut! Men jag vet ju hur hon har längtat efter franskan. Det är en glädje för mig också; jag fräschar upp min egen franska!
Att komma in i rutinerna går ju inte riktigt så snabbt som jag hoppats. Jag blir ganska trött av att gå upp 5.15 Tur att jag jobbar hemma :-P!
Och tur att det är helg snart så det blir sovmorgon... "gäsp"

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards