Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av Åsa Billefält - 22 augusti 2015 16:20

Man ska väl inte klaga egentligen men nu är det lite väl hett! Midna vill inte gå ut än mindre vistas utomhus. Hon letar svalka inomhus. Jag lade en ganska stor isbit i vattenskålen i tron att den var FÖR stor! Ha ha ha! Tji vad jag bedrog mig! Den hann knappt knäppa till förrän Midna slet åt sig den! Jo jo, hon hade minsann funnit en riktig skatt! Och ur en polarspets synvinkel var den värd mycket mer än guld. Hon var så söt när hon höll den mellan tassarna och slickade på den. Sedan travade hon omkring som om hon stolt visade upp sin trofé. Därefter slängde hon den i golvet och den sprack. Noga sniffade och smakade hon på bitarna för att avgöra vilken som skulle tuggas först. Valet föll på den största. Sedan hämtade hon de två mindre bitarna en efter en.
Tur att det inte är så här varmt året runt... I alla fall om man är en slädhund.

Av Åsa Billefält - 22 augusti 2015 10:55

Ja nu kan man väl säga att sommarlovet är över. Vardagen börjar krypa allt närmare. På måndag är det upprop i skolan. Själv har jag upprop med hushållssysslorna ;-)! Det finns alltid något att göra, vare sig man vill eller inte!
Det blir en massa plommon i år. Undrar om plommonsaft är gott? Själv dricker jag inte saft; det är för sött och sliskigt. Fast hemgjord är ju en annan femma; jag har avsevärt mycket mindre socker än vad som anges i receptet. Bären i sig är ju söta. Hallonsaften jag gjorde blev kanon, tycker jag. Saften och sylten kokade jag på nästan enbart skogshallon.
Ja vardagen närmar sig; dags att skrida till verket och diskutera med familjen om mina funderingar och planer.
Hej då sommarlov! Välkommen vardag!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards