Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Åsa Billefält - 7 augusti 2015 08:41

Vi hade ju märkt att Midna förändrats; blivit tjurig, trött - rentav slö och osocial. Uppfödaren nämnde att hon var tjurig när vi hämtade vovven efter vår kryssning. Jo förvisso är Midna i tonåren; slyngelperioden med andra ord. Ju mer vi studerade henne desto mer övertygade blev vi att hennes beteende inte enbart berodde på tonåren. Det var som att vända på en hand! Jag mejlade vår ordinarie veterinär. För säkerhets skull kollade jag hennes hennes hemsida; semester den här veckan också. Shit pommes frites! Bara att börja leta. Hittade Distriktsveterinärena. Mejlade dem. I måndags förmiddag fick jag svar: fanns tid på torsdag men de kunde inte boka via mejl. Kunde jag ringa? Nä; Ingen service. Messade maken och bad honom ringa. Vi fick tid igår. Midna skulle vara fastande. Vi kom dit och vovven blev undersökt och fick lämna blodprover. Recept på Bravecto skrevs ut. I eftermiddag får vi svar på snabbprovet. Men veterinären trodde att Midna fått något fästingburet; det stämde med det vi berättade om hennes beteende. Och hon tyckte det var bra att vi reagerat så fort; att vi läst av henne bra! Vi hämtade ut Bravecto; 275 kr för EN tablett! Den verkar i 12 veckor. Hjälper den är den baske mig värd varenda krona!
Nu har vi några timmars väntan; visar inte snabbprovet något skickas det andra provet iväg och Midna måste tillbaka för att lämna ytterligare blodprov.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards