Alla inlägg den 28 augusti 2015

Av Åsa Billefält - 28 augusti 2015 21:04

Sitter i soffan, mätt & belåten och nyduschad. Skönt att sitta under en filt.
Lite småtrött dock men det har även jag rätt att vara!
Dottern spelar TV-spel och maken coachar - när han han inte jobbar! Det är helg, älskade make!
Ungefär en timme kvar till Johan Falk. Bara hoppas vi orkar hålla oss vakna... efter det är det en dansk serie, Den som dräper. Kommer vara helt slut redan innan läggdags.

Av Åsa Billefält - 28 augusti 2015 12:42

Enligt almanackan är det 28 augusti men känns banne mig som fredagen den 13:e, 1:a april eller måndagsexemplar!
Gjorde två mjuka kakor, en banan och en banan-choklad. De såg jättefina ut. Höga, torra och verkligen fina!
Tills jag ska ta ut dem! Tjosmisk! så sjönk den ena. Tjosmisk igen! Den andra pös över! Och väl ute ur ugnen så sjönk även denna kaka ihop.
Banan är knöligt att göra mjuka kakor på eftersom det är tungt. Men jag gjorde ju precis som förra gången och då blev kakan jättefin!
Nåja maken får något till kaffet; smaken är det absolut inget fel på! Den som bara sjönk ihop har endast ett skönhetsfel och det är säkert enbart jag som ser! Petiga bagaren SER sådant!
Det som kan vara orsaken till misslyckandet - om jag nu "får" kalla det så - är att det fungerar inte att baka av två mjuka kakor samtidigt. Ingen varmluft.
Tråkigt är det när det förväntade resultatet INTE blir som, just förväntat!
Det blir till att skura ugn! Har visserligen fått bort det värsta... Har man inte jobb så skaffar man!

Av Åsa Billefält - 28 augusti 2015 10:36

Å så var det fredag igen! Sovmorgon dessutom! Ända till 6.30 då alarmet skrek. Nu börjar man uppskatta sovmorgnar mer än under sommarlovet,
Jag tror faktiskt jag ska slänga ihop en mjuk banankaka eller två! Bananerna börjar se icke ätbara ut och då passar de utmärkt att baka på!
Midna fick morgonpromenaden strax före 7 och ligger och vilar. Hon är morgontrött! Gör allt för att slippa gå ut trots att behoven tränger på. Då brukar hon gäspa; stort och högljutt gnisslande. Hon lägger sig på rygg; då ska vi gosa (klappa bröst och lilla magen) samt morgonpussar. När kopplet hakas fast vet hon vem som bestämmer. Då ska hon sitta och vänta på sin tur medan jag hoppar i skorna och den obligatoriska koppelpussen. På trappan ska hon också sitta, vänta på sin tur medan jag ev låser och fixar med runkeeper. Lite vett och etikett för att minimera valpfasonerna som börjat komma tillbaka. Det är inte kul att plötsligt få en tokrusande pälsboll på nära 30 pannor i kopplet!
Ja men nu är det hög tid för ett fredagsbak!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards