Alla inlägg den 10 augusti 2015

Av Åsa Billefält - 10 augusti 2015 21:07

Veterinären ringde och meddelade att resultatet av blodprovet inte visade några antikroppar. Nytt blodprov den 19:e. Hon får fortsätta med smärtstillande tabletter fram tills dess.
Midna är nästan sitt sanna jag när hon går på smärtstillande. Men det är ju bara tillfälligt.
Nu börjar frågorna komma, i alla fall för min del. Som t ex: hur gör vi OM nästa blodprov inte visar något?
Vi har lekt med repet en del under dagen och kvällen. Den där gosiga Midna börjar komma fram mer och mer. Vår "gosvarg" dvs när hon ligger och kråmar sig på rygg; då ska vi klappa bröst och lilla magen.
Nu ska vi rida ut den här stormen.

Av Åsa Billefält - 10 augusti 2015 11:35

Då var det måndag! Hej hopp! Midna och jag tog en kortis, 1,25 km. Vi plockade hallon, mina åkte ned i burken och hennes slank ned i magen. Ja hon är bra söt där hon står eller sitter bredvid mig; hon tar hallonen med framtänderna. Synd att jag inte hinner fotografera!
Det är varmt idag, särskilt för en vovve med tjock päls.
Jag ska gå ut ensam och plocka hallon; tänkte koka saft och sylt. Vad är godare än hemmagjord saft och sylt på hallon? Mestadels skogshallon dessutom...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards