Alla inlägg den 30 augusti 2015

Av Åsa Billefält - 30 augusti 2015 17:40

Nu säger jag skål! Jag förtjänar ett glas rött efter att ha slitit i landet. Grovrensat och klippt gräs längs stenkanten samt planterat ett jordgubbsskott.
Lagom öm i ryggen efter att ha krökt den i ett par timmar. Fint blir det!
Stor skillnad mot innan jag började. Och hönsen blev så glada av alla korgar med ogräs. Det blir så härligt mörka gulor när de får äta gräs. De har fått springa fritt några timmar idag.
Men nu ska jag vila ryggen och njuta av rödvinsslatten.

Av Åsa Billefält - 30 augusti 2015 15:18

Har grovrensat nästan hela land nummer 1; väldigt hett i solgasset! Men fint blir det! Hönsen blir glada för varje korg ogräs jag lägger i hönsgården.
Vila lite i soffan framför fläkten innan slutklämmen; har sett något skott från jordgubbarna med rötter! Den/de ska jag plantera där det finns plats! Jordgubbarna var väldigt goda.
Nä nu är det dags att resa upp min lekamen och ta ett par nappatag!

Av Åsa Billefält - 30 augusti 2015 09:59

Söndag ska ju vara vilodag men icke här då gräset ska klippas och tvättmaskinen ska få jobba ett par omgångar. Landen och sålådan borde rensas också. I höst SKA vi åtminstone få vitlöken i backen! Midnas däck borde göras i ordning också så hon får dragträna. Jag hade tänkt sätta vetedeg redan igår... Det lär inte bli svårt att fylla denna dag med sysslor. Ja vi får se hur mycket som görs. Man behöver ju inte slita bara för att man kan!
Nu är dagens första java ett minne blott. Påtår nu eller..?

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards