Alla inlägg den 3 oktober 2016

Av Åsa Billefält - 3 oktober 2016 06:21

Måndag. IGEN!!! Vem snor helgen? Jo det är samma tomte som vrider fram klockan under natten... Så känns det i alla fall.
Jag ska förbereda för muffinsbak. Tänkte göra äppelmuffins. Då behöver jag inventera skafferiet och se vad som behövs komphandlas. Annars behöver vi inte handla något i dag; skönt för maken att bara blåsa hem från stationen.
Jag måste även göra äppelmos; vi tog det sista till gröten i morse. Och så vill jag göra äppelsaft. Men var sak har sin tid. Först ska jag fixa klyftor till mina kommande muffins.
I morse var det lite varmare än igår; +5 ute och 17,9 inne. Graderna inne ska tas med en nypa salt; termometern sitter över elementet. Jag tände i vedspisen eftersom det var lite kyligt och rått inne. Får väl tända kaminen lite senare under dagen. I morgon kommer sotaren och då kan jag inte elda. Jag ska i alla fall hämta in ved så kitteln fylls!
En av dagens sysslor är att röja/stuva om i kylen. Det är så fullt att det rinner över! Man ser inte skogen för alla träd... Det är syltburkar och jag vet inte allt! Huller om buller. Nä det behövs rensas så det blir lite ordning!
Nu behöver jag nog en påtår!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards