Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av Åsa Billefält - 10 oktober 2016 06:21

Så var det ny vecka och måndag. Igen. Det går för runt. Börjar bli tajm att tänka på julklappar. Men först ska vi köpa present till min systerdotters dotter som blir tre år.
Det är svart som natten ute. Jag hör hur vinden rufsar om de löv som finns kvar i trädkronorna. Gräsmattan är gulprickig av löv från björk och asp. Det har gått fort med både färgen på träden och löv som fallit.
Igår gjorde vi mos på drygt 3 kg äpplen. Midna fick fördiska kastrullen (ett par slick bara) och fick sin nos i mos. Mosnos! Hon slickade i luften och hon slickade på skåpluckan och hon slickade när moset på nosen var borta. Så söt, vår mosnos.
I dag ska jag göra små äppelpajer. Jag har inte bestämt om jag ska vara traditionell och använda kanel eller om jag ska ta kardemumma. Personligen föredrar jag kardemumma framför kanel. Kanel passar bättre på filen enligt min åsikt.
Dagens första java urdrucken, dottern gör sig i ordning och jag sitter under filt. Ska strax kolla vedspisen; lite tjurigt i dag. Kanske för att det blåser och fuktig luft kommer ned i skorstenen? Nåja, vad det än beror på så tar sig elden förr eller senare! Det knäpper och sprakar, vilket torde vara ett gott tecken.
Nej nu duger inte det här! Mot vedspisen!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards