Alla inlägg den 19 oktober 2016

Av Åsa Billefält - 19 oktober 2016 11:16

De första saffransmuffinsarna!

Av Åsa Billefält - 19 oktober 2016 10:29

Äntligen är de första experimenten i ugnen! Det ska bli intressant... Jag tänker inte smaka eftersom det är saffran i. Saffran är ju inte min grej och har aldrig varit heller. Men jag bakar gärna t ex saffransbullar; det hör ju ändå till Advent, Lucia och Jul! Men äta får andra göra. Kära maken är nyfiken på att testa någon saffransmuffins. Ja ja, smeten var riktigt gul och fin med lite inslag av rött. Äkta saffran är det enligt texten på den lilla påsen. Men till det priset tvivlar jag att det är 100 % saffran. Det fuskas en hel del; saffranet blandas ut delvis med arom- och färgämnen. Jag letar efter äkta saffran, helst ekologiskt. Och då får man vara beredd att hosta upp! Men kvalitet kostar så är det ju.
Nehe nu har jag inte tid att sitta och nöta byxarsel :-)!

Av Åsa Billefält - 19 oktober 2016 10:28

Äntligen är de första experimenten i ugnen! Det ska bli intressant... Jag tänker inte smaka eftersom det är saffran i. Saffran är ju inte min grej och har aldrig varit heller. Men jag bakar gärna t ex saffransbullar; det hör ju ändå till Advent, Lucia och Jul! Men äta får andra göra. Kära maken är nyfiken på att testa någon saffransmuffins. Ja ja, smeten var riktigt gul och fin med lite inslag av rött. Äkta saffran är det enligt texten på den lilla påsen. Men till det priset tvivlar jag att det är 100 % saffran. Det fuskas en hel del; saffranet blandas ut delvis med arom- och färgämnen. Jag letar efter äkta saffran, helst ekologiskt. Och då får man vara beredd att hosta upp! Men kvalitet kostar så är det ju.
Nehe nu har jag inte tid att sitta och nöta byxarsel :-)!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards