Alla inlägg den 28 oktober 2016

Av Åsa Billefält - 28 oktober 2016 18:10

Innan jag börjar klaga så ska jag erkänna att jag är en gnällig FD-rökare! Men jag stör mig på rökare som går omkring bland folk och röker. Det gjorde inte jag, utan jag gick undan. De står nästan mitt i in- och utgångarna vid affärerna. Askkopparna brukar finnas vid in- och utgångarna men inte I dörröppningen. Jag hatar inte rökare men däremot nonchalansen gentemot medmänniskorna runt omkring. Det finns de som är allergiska och olyckor kan hända. Jag fick ett brännmärke på en jacka när jag mötte en tjej i folkmängden som rökte.
Förlåt mig om jag gnäller men som icke rökare tillika före detta rökare så är det otrevligt att få rök blåst i ansiktet och risken att bli bränd i folkmassan kan sluta illa. Och ja, jag vet att vi FD-rökare gnäller värst ;-)!

Av Åsa Billefält - 28 oktober 2016 07:18

Då har veckans sista arbets- och skoldag äntligen kommit! Som grädden på moset är det lite sovmorgon. En HEL timme! Ja man får vara glad för det lilla :-D! 06.15 känns ju lite mer humant än 05.15
Tyvärr blir det inget UV-filter installerat i dag; han hade fått något/några akut/akuta uppdrag. Nu får vi vänta en vecka.
I dag har vi lite förberedelser inför morgondagens middag att ta itu med. Men före det måste vi handla. Fredag efter lön = mycket folk...
Sitter under en pläd och urrar. Väntar på att kaffet ska sjunka. Jag funderar starkt på att sparka i gång kaminen.
kanske inte just nu men efter javat. Vi eldade inte igår så det är lite råkyligt.
Vi ska väl fortsätta städa så vi slipper göra ALLT i morgon.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards