Alla inlägg den 11 oktober 2016

Av Åsa Billefält - 11 oktober 2016 13:03

Tamej1000:an om jag inte råkade springa på lite energi i vedboden! Arbetslusten kom! Ja lite i alla fall! Har förberett för att baka äppel-kanelkaka. Nu ska degbunken diskas i maskinen. Jag behöver investera i åtminstone en till! Hade ju tänkt baka miniäppelpajer också. Men det går ju inte just nu...
Dessvärre kunde jag inte fylla maskinen så jag får vackert vänta. Men jag har ju ingen brådska. Jag har inte startat upp än.

Av Åsa Billefält - 11 oktober 2016 07:49

Inte blev det något gjort igår, fick feber på förmiddagen. Inte mycket men lite lagom för att inte orka med så mycket mer än att vila och rasta vovven. Kroppen har ju värkt ett tag så det var väl väntat. Känner mig lite halvt om halvt off. Ingen feber. Än.
Samlar kraft för att hämta ved. Det är lite kyligt och rått inne. Jag behöver aska ur spisen innan jag eldar. Kaminen tänkte jag tända när jag hämtat dottern vid bussen. Eventuellt åker jag till COOP.
Det är lustigt... När en karl har 37,1 är han nästan halvdöd och kan inte hämta ett glas vatten. Men om jag t ex har 40 då måste jag gå ut med hunden, köra dottern till och från bussen med mera. Tur att det är vi kvinnor som fixar med barnafödande!
Det är väl lika bra att ta tjuren vid hornen och bita i det sura äpplet! Eros är ute och då kan jag inte koppla av. Aska ur, hämta ved och elda! Har jag tur så snubblar jag kanske över lite energi och lust...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards