Alla inlägg den 26 oktober 2016

Av Åsa Billefält - 26 oktober 2016 21:40

I kväll blev det äntligen av! Äppelmazariner. Goda men inte så mycket äppelsmak. Det blir att arbeta om receptet. (Kan ju vara så att val av äppelsort är viktigare än man kan tro) Fast inte just nu; jag betvivlar att hjärnkontoret är med på noterna.
Nästa gång ska jag använda ovala formar. Jag hade inga så jag använde små pastejformar istället. Det är lite bökigt att få ur mazarinerna om jag använder pastejformar; degen brukar släppa i från sig småbitar och de blir kladdiga under och runt om.
Nåväl! Nu har jag provat och kommit fram till att vissa ändringar är befogade.

Av Åsa Billefält - 26 oktober 2016 06:24

Att det ibland inte blir som man tänkt är väl de allra flesta överens om... Det händer även den bäste; jag var med om det igår.
Jag hälsade på min kära moster medan dottern hade flöjtlektion. Hon fick provsmaka bland annat miniäppelpajen. Jag berättade att jag skulle göra äppelmazariner när jag kom hem.
Hämtade dottern vid spelningen och vi åkte till ICA på hemvägen, där jag köpte bland annat mandelmassa. Kommer hem och packar upp, hjälper dottern med hennes middag, tar fram degen och inser att jag glömt bort makens snus. Stackar'n får med sig kvittot och åker till ICA. Jag börjar leta efter mandelmassan men hittar den inte. Dottern hade plockat ALLT på bandet och stoppat i påsen. Ingen mandelmassa. Den är puts väck! Ja det har ju hänt att saker har hamnat utanför bandet förr.
Det blev inga mazariner igår. Jag får hämta dottern vid COOP och fixa mandelmassa. Förhoppningsvis blir det mazarinbak i kväll :-)!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards