Alla inlägg den 5 oktober 2016

Av Åsa Billefält - 5 oktober 2016 10:53

Så där ja! 18 stycken äppelmuffins blev resultatet av dagens "jobb"! Utseendemässigt är jag nöjd. Smakmässigt vet jag inte och jag är nog ingen bra domare i den frågan. Jag har några "försökskaniner" i min närhet ;-) och de ger ärlig feedback när de får smaka. Makens kolleger brukar bli glada när han tar med sig bullar t ex. Bortskämda jo jo ;-)!
Min hjärna jobbar på en ny muffinssmak... Men den tänker jag inte testa just nu! Jag tänkte eventuellt göra banankaka. Men först vila ändalykten och sedan packa muffins!

Av Åsa Billefält - 5 oktober 2016 06:28

Jösses vad dagarna springer! Redan onsdag. Jag är inte den som klagar. Snart är det helg och sedan en ny vecka. Countdown till höstlovet har börjat!
I dag ska jag baka äppelmuffins. Jag klyftade äpplen och kokade upp i sockerlag smaksatt med kardemumma. De står i kylen, i lagen, och mummar till sig. Det ska bli spännande; just så här - som jag ska göra i dag - har jag inte gjort förut. Äppelmuffins har jag gjort men inte riktigt på det här viset... Sedan ska jag göra en variation på chokladbollar ;-)! Och så har jag tvätt att ta hand om! Plus att jag ska tvätta. Det finns alltid något att göra - vare sig jag vill eller inte!
Jaha skrapa rutor i dag med... Vad annat att vänta? Vi går ju mot kyligare tider... Jag längtar efter att få på vinterdäcken; i och med frosten blir vägarna hala. Det är ett viltrikt område, även uppe på stora vägen. Djuren syns dåligt och rätt som det är kliver det ut en hjort. Eller älg. Då vill jag få stopp på bilen i tid.


Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards