Alla inlägg den 18 oktober 2017

Av Åsa Billefält - 18 oktober 2017 14:43

Efter uppsnyggande av två halvtravar som blev en så tömde jag en säck! Det ryms en kubik i säckarna. Den här var påbörjad; jag tog in en STOR ikeakasse ved i lördags.
Det känns i ben och armar. En av totalt fyra säckar. Bara resten kvar, som pappa skulle ha sagt.

Av Åsa Billefält - 18 oktober 2017 10:04

Ja nu har jag börjat med veden! Först snygga till så det blev EN trave istället för två. Sedan ett x antal famnar med ved, hjulupphängningen på skottkärran pajade. Så nu tar jag mig en välförtjänt paus. Ska nog ta en rågkuse och en kopp te.
Eros hade så bråttom ut. Athena ligger och sover någonstans, Midna knoppar på soffan. Nu har elden falnat i kaminen. Det är riktigt varmt inne nu. Men det var ju meningen att det skulle bli! Kanske inte behöver elda i kväll? Nåja, det visar sig!
Nä om en skulle ta sig ett litet mellis innan jag fortsätter..?

Av Åsa Billefält - 18 oktober 2017 07:54

Jag är van att vara gräsänka men jag gillar det inte! <3 maken är i alla fall på hemmaplan; i Sverige. Han ska ut och äta i kväll. Det är ju inte varje vecka vi träffas varje dag! Vi sade god morgon strax före 5 i morse. Han kommer hem i morgon kväll. Och sedan är det fredag.
Jag tänkte roa mig med veden; det blev inget i måndags och inte igår heller. Väntar på att den råa inomhusluften ska värmas upp av kaminen. Jag eldar med björkved; det blir varmt och gott! Det är stor skillnad mot att elda asp och andra barrträd; björk är mer kompakt.
Nej nu ska gräsänkan elda lite för att sedan fixa i ordning vedtravarna i boden och därefter kånka ved.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards