Alla inlägg den 31 oktober 2017

Av Åsa Billefält - 31 oktober 2017 18:08

Nu har vi satt rosor och en krans med ljus i minneslunden hos mina föräldrar. Vårt gravljus på vår Minnesplats är för alla våra nära och kära.

Av Åsa Billefält - 31 oktober 2017 17:58

Nu har vi satt rosor och en krans med ljus i minneslunden hos mina föräldrar. Vårt gravljus på vår Minnesplats är för alla våra nära och kära.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Åsa Billefält - 31 oktober 2017 15:35

Vi drack påtår innan vi tog en härlig promenad i det soliga men kyliga vädret. Fem kilometer gick vi. Midna var så duktig; inga "dumheter" med att lägga sig ned. Hon fick söka på hemvägen. Sökleken är lite lättare när vi är två; den ena går före och släpper en godis.
Vi åt lite lunch när vi kom tillbaka och vi drack en tretår. Maken gav sig i kast med diskmaskinen och jag tog reda på torr, ren tvätt. Nu är maskin nummer två i gång; vi har äntligen bäddat ur! Vi har dammsugit, tagit fram påsen med julklappspapper, snöre och etiketter. Jag ska slå in årets första julklappar!
Jag har tänt vårt nya gravljus och ställt på vår Minnesplats. Vi ska åka till Minneslunden lite senare och lägga blommor. Kanske tända ett ljus också, vi får se.
Nu centrifugerar maskinen; strax dax att hänga tvätt!

Av Åsa Billefält - 31 oktober 2017 11:35

Sista oktober och solen strålar. Luften är härligt kylig och frisk. Jag uppskattar den friska, fräscha lantluften ännu mer efter en tripp in till sta'n. Aldrig mer sta'n!
Vi ska ta en påtår innan vi tar en promenad med Midna. När vi kommer hem får Eros gå ut. Han följer efter oss annars.
Vi ska städa och tvätta. Jag måste göra hallonsylt och ta fram recept på syltkakor. Min systerdotters dotter kommer i morgon och bakar. Eventuellt har jag jäst som måste bakas upp. Vi ska till Minneslunden lite senare och lägga någon blomma. Kanske ska tända vårt gravljus och ställa ut på vår Minnesplats. Nu blåser det inte.
Sista oktober... Det är väl egentligen i dag som det ska vara Allhelgona? Men det är ju kommande helg som dubbelhelgen infaller.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards