Alla inlägg den 5 juni 2016

Av Åsa Billefält - 5 juni 2016 19:15

Nä det blev inget trädgårdsarbete gjort i dag. Vi tog en skön promenad med Midna och åkte in till staden för att handla. När vi kom hem hade inte maken någon geist och vi beslutade oss för att lägga oss i sängen för att titta färdigt på Jönssonligan & Dynamit-Harry. Vi började titta på den tredje; Jönssonligan får guldfeber. Man måste få unna sig en slappardag någon gång! Riktigt skönt att... bara vara!
Vi har upptäckt vad vi tror är hassel! Den ska vi flytta! Men VAR ska den stå? Men det gör vi i morgon... Nu ska vi fortsätta slappa! Ladda batterierna. Det är ju söndag i morgon också! Då kan vi jobba i trädgården! Älskade make, jag tycker vi fixar med Rudbeckiorna först.
Vi får besök av ena systern med respektive i morgon också. De ska få en liten flaska saft och smaka en ny sorts kaka jag har bakat ;-)! Nu blev du nyfiken va, syster-yster ;-)?!

:-)

Av Åsa Billefält - 5 juni 2016 11:04

Söndag och det är fortfarande helg! Varken jobb eller skola i morgon.
Igår hade vi goda vänner här, vi grillade och hade allmänt trevligt och skojigt. Som alltid har man kramp i magmusklerna efter umgänget ;-). Mycket skratt blir det.
Vi spelade kubb, t o m jag var med. Jag kände att plikten kallade när maken skulle fixa med grillen.
I dag har vi slöat lite, det enda vi gjort hittills är, förutom morgonrastat Midna, att vi ätit frukost och fikar i skrivandets stund. Maken fikar, kaffet var lite för starkt för min smak.
Vi ska gå ut och jobba i trädgården om en stund. Ett jobb som måste utföras är att göra i ordning för Rudbeckiorna; en sorts rabatt med växtstöd intill staketet eller om vi flyttar dem till en annan del av trädgården.
Men först nytt java! Jag känner att koffeinhalten behöver fyllas på!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards