Alla inlägg den 20 juni 2016

Av Åsa Billefält - 20 juni 2016 19:13

Med fullastat släp åkte vi till tippen. Fy så mycket skräp! Glasflaskor och madrasser, husvagnsgrillen och en hel del annat bråte. Nu syns "golvet" i garaget.
Det tar på krafterna att lasta kärran och sedan springa hit och dit på återvinningsstationen.
Tur att det bara behövdes en enda tripp. Tänk om det hade blivit ytterligare..? Nä så tänker vi inte...
När vi kom hem drack vi kaffe och inmundigade ett par mackor, sedan lade vi oss och tittade på Repmånad en stund. Sedan lämnade vi släpet, handlade och hämtade dottern som varit hos en kompis. Hem och laga mat; fiskgryta och kokt färskpotatis - MUMS!
Nu smälta maten i väntan på att tvättmaskinen blir klar och efter rapport en kvällsprommis med Midna.

Av Åsa Billefält - 20 juni 2016 10:39

Jaha då har makens semester börjat! Jag gick upp 7.30 för att ta en sväng med Midna, bäst att passa på då solen inte gassar. Vi såg en korpfamilj och det var spännande. För Midna ;-). Hon var så duktig och gick så fint hela tiden. Då är det en fröjd att promenera med henne.
Nu har jag lekt lite med henne, dragkamp, hämta leksak och sök leksak. Jag brukar lägga in lite övningar som sitt-stanna-hämta eller sök när vi leker. Dels för att hon ska få använda hjärnan och hon blir inte stressad vilket hon kan bli om man bara har dragkamp.
I dag ska vi låna släp av systern och svågern; det blir någon vända till tippen. Vi ska rensa i garaget. Man ser inte skogen för alla träd. Det är så mycket bråte!
Nu ska jag ropa på Eros så kanske jag kan få in honom tills vi hämtar kärran.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards