Alla inlägg den 29 juni 2016

Av Åsa Billefält - 29 juni 2016 11:01

Igår satt vi och tittade på TV; först Morden i Midsommer sedan slog vi över till Investigation Discovery. Rätt som det var började dottern tjoa.
Under plommonträdet stod en vacker råbock. Jag och maken hyssjade henne så hon inte skulle skrämma den. Den åt plommonkart - både de som låg på backen och från trädet. Och den gick till smultronkullen! Nu är jag säker på att det inte är koltrasten som krafsar där!
Jag och dottern gick ut på tomten, den var inte ett dugg rädd. Måste vara en s k fjoling?! Dottern ville klappa den. Men å, så vacker! Alldeles gyllenbrun och säkert lika len som den såg ut. De svarta ögonen betraktade oss innan den vände om och hoppade ned på kalhygget mot pumphuset.
Vi har haft besök om hösten då det ligger fallfrukt under träden. Då var det också en grann råbock som vid något tillfälle hade sällskap med en grävling.
Jag såg spår efter rådjur precis utanför tomtgränsen när jag rastade Midna tidigare under dagen. Ja det är ju inte så konstigt om vi får vilda besökare; vi bor ju i skogen.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards