Alla inlägg den 18 juni 2016

Av Åsa Billefält - 18 juni 2016 15:36

I dag var det marknad! Jo men det är klart man åker dit! Mmmm tjolahopp... Det var ju inte mycket. Fem-sex godisstånd, massor av kläder, bullformar, plånböcker och korv. Tyvärr innehåller viltköttskorvarna GRISFETT! Jag äter inte kött m m från tamboskap!
Vi åkte till Coop och fikade sedan till Plantagen Vi skulle ju bara köpa jord och pallkrage. Jo det blev jord och pallkrage. Plus svartvinbärsbuske, ogräsrensare och några fröpåsar... Jodå man upptäcker alltid något på Plantagen "man behöver". Som jag sade till min kära make: Det är roligt att gå där, det finns alltid något man hittar som man inte visste behövdes förrän man ser det... Kvinnlig logik? Ja visst! Vi vill ju ha bärbuskar, eller hur älskade make ;-)?!
Vi köpte ju inget på marknaden så då kan man kosta på sig lite trädgårdsrelaterade attiraljer?!

Av Åsa Billefält - 18 juni 2016 10:26

Lillpojken kan verkligen göra i alla fall mig orolig! Han släpptes ut vid 18-tiden; han håller sig på eller i närheten av tomten vid den tiden på dygnet. Går han iväg kommer han när vi ropar. Men inte igår. Vi tog med Midna för att leta efter honom. Utan resultat.
Jag var ute flera gånger och ropade. Det är ju då man får hemska scenarior på näthinnan. De grejorna minskar inte oron precis. Jag tyckte jag hörde honom svara när jag mjaoade men det var ju så klart bara inbillning.
Strax före 22 öppnade <3 maken dörren och ropade. Han sade att förmidligen är Eros utanför dörren och jamar under kvällen. Precis när han yttrat dessa ord hörde vi honom jama! Inte maken utan Eros :-D!
Å älskepojken! Äntligen kom du hem! F-n ta dig för att du oroar "mamma"! Man blir ju glad och ledsen och arg på en gång; känslorna bara väller över! Han var våt och kall kände jag när jag lyfte upp honom i famnen. Så får han aldrig göra igen!
T o m Midna hade nog varit lite orolig. På hundars vis tillrättavisade hon honom för att han varit borta från flocken. Eros får inte vara ute hur länge som helst. Vi tar in honom 17-19 beroende på väder och hur länge han varit ute under dagen.
Nu halvligger han tätt intill mig och tvättar sig <3!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards