Alla inlägg den 27 juni 2016

Av Åsa Billefält - 27 juni 2016 19:41

Aldrig mer utekatt! Eros är min första och SISTA utekatt.
Maken släppte ut honom vid 10-tiden. Han var hem en snabbis och visade sin trofé; en mus. Sedan dess var han puts väck!
Vi har gått ut på tomten och ropat. Jag gick ut och letade men det enda jag fann var några små kantareller. Dottern gick i väg och jag tog ett annat håll. Vi ropade och lockade men ingen Eros.
Men rätt som det var; jag hörde honom jama! Eros gick mot trappan som om inget hänt! Han var dammig och hade spindelväv i pälsen. Förmodligen har han legat under vedboden eller i garaget och tryckt. In med honom och sedan ut för att möta dottern och ge henne beskedet att Eros äntligen var hemma.
Både Athena och Midna blev glada att se "brorsan".

Av Åsa Billefält - 27 juni 2016 11:30

I dag ska vi köpa färg och läkt. Huset ska målas och innan det ska några av läkten bytas ut samt att fasaden måste borstas etc. Ja vi ska hyra en skylift så maken slipper stå på en stege/ställning.
Lite småseg i dag, har sovit men sovit dåligt. Maken var uppe före mig och DET är unikt!
Eros hade som vanligt bråttom ut. Efter 15-20 minuter jamade han, maken öppnade; pojken hade fångat en mus. Nu är han säkert på vift igen. Athena ligger bredvid mig i soffan och spinner så fort jag klappar henne. Midna ligger bakom soffan där solstrålarna inte når henne.
Jag väntar på att tvättmaskinen ska bli färdig så jag kan mata in en omgång tvätt till.
Kaffet var ett äkta måndagsexemplar; lite för starkt. Smakade som om det värmts upp en gång för mycket. Gör om; gör rätt!
Dottern frågade om jag gillar näckrosor. Mitt svar: Ja, det ska vi ha i vår damm - när nu den påbörjas och slutförs!
Men det är nog bra om ett påbörjat projekt avslutas först. Uteplatsen med berså. Den är inte färdig. Det ska grävas ur, läggas på markduk, sand och till sist plattor. Och helst ska det vara helt plant. Men först ska huset målas. Sedan får vi se vad vi tar tag i för projekt. Hönsgården bör lagas också; takläkten blåste sönder i höststormarna.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards