Alla inlägg den 2 maj 2017

Av Åsa Billefält - 2 maj 2017 15:45

Den mjuka gluten- och laktosfria chokladkakan blev fin. Mina kritiska ögon godkände den! Jag ska baka någon till, tänkte jag.

Av Åsa Billefält - 2 maj 2017 10:13

Valborg bjöd på traditionellt svenskt väder; iskalla vindar. Maken och jag tog fram utemöblerna och drack kaffe i den blivande bersån. Vi åkte till konserthallen där ungdomssymfoniorkestern spelade. Mycket duktiga! Sedan hem, utfodra Midna och oss. I väg till grannsocknen och glutta på elden. På hemvägen var det nästan viltsafari; cirka tio råddjur och fyra älgar såg vi.
Igår höll vi på ute; bytte koppling till vattenutkastaren, krattade grenar, rensade dammen, fyllde vatten i den, maken började röja snöbären medan jag slängde buskarna, klippte bort döda grenar på schersminen och planterade penséer och petunior i välkommenkorgen och i cementrören. Därefter åt vi upp citronsillen.
Just nu har jag en kaka i ugnen, en gluten- och laktosfri mjuk chokladkaka. Midna slöar bakom soffan. Det börjar bli för varmt för hennes smak; hon vill knappt gå ut och rastas! Katterna är inne på dotterns rum. Eros jamade nyss. Jag ska släppa ut dem så fort jag är färdig i köket. Inga djur i bageriet! Jag hoppas kakan blir godkänd av mig... Minsta lilla "fläck" och jag går i taket! Nu börjar den bli klar, dags att förbereda uppstjälpningen.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards