Alla inlägg den 9 maj 2017

Av Åsa Billefält - 9 maj 2017 10:14

Jag har gjort om lite i receptet till chokladkakan. Det märktes skillnad på smeten och även på den färdiga kakan. Jag ska baka en "smakkaka" i mindre modell också. Det är ett evenemang i helgen som jag ska delta i och jag tänkte ha lite smakprover med mig.
Nu väntar jag på att diskmaskinen ska bli klar; då ska jag baka en mjuk pina coladakaka. Då blir det en normal och en "smakkaka"! Att jag inte gjorde det med chokladkakan beror på att jag testkörde det omarbetade receptet.

Av Åsa Billefält - 9 maj 2017 06:17

När jag steg upp vid 4.50 hade vi -5,5 och när maken väl kom ur sängen var det -6. Är det februari i stället för maj? Global uppvärmning - que? Det var bara att sparka i gång vedspisen. Väcka dottern. Katterna låg i fotänden, Eros höll om Athena. Tyvärr hann jag inte slita upp luren och fota sötnosarna. Fixa java. Väcka dottern igen. Hämta ved. Morgonrasta Midna, ge henne frulle. Brascha på javat. Väcka dottern. Och där emellan peta in en pinne. SEDAN dricka java under en filt i soffan.
En parentes: igår kväll när vi nattarastade Midna och fixade med skyltar hörde vi en uggla som hoade ute på kalhygget. Så mysigt! Jag har inte hört ugglor på drygt 40 år.
Det blir att ladda kitteln med ved för att elda i kaminen i kväll!
På dagens schema; märka marmelad och saft. Baka mjuk, glutenfri chokladkaka; jag har ändrat om lite i receptet. Om jag har tid över tänkte jag provbaka glutenfritt matbröd. Kan vara bra att ha provsmakning på lördag eftersom jag tänkte att nästa erbjudande ska gälla brödet. Jag måste räkna ut tillverkningskostnad för att kunna få fram ett försäljningspris (älskade make, gå i pension NU! Du har inte tid att jobba på ditt jobb :-D).

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards