Alla inlägg den 3 maj 2017

Av Åsa Billefält - 3 maj 2017 06:11

Då är det redan onsdag. Ja veckan är kort eftersom den inleddes med en helgdag.
Vad står på schemat i dag då? Ja förutom att hänga ut tvätten som just nu tvagas i maskinen ska jag baka. Det blev bara en kaka igår. I kväll tänkte jag använda kära maken som bollplank och ändra lite i receptet till ananasmarmeladen. Den jag gjorde blev lite väl fast i konsistensen. Sötsyrlig; alldeles lagom balans mellan syra och sötma.
Vilket härligt väder det var igår! Eros var ute nästan hela dagen; han strosade på tomten, låg och lapade sol samt letade möss och annat snusk. Athena låg inne och sov i solskenet. Midna gömde sig för solen; hon låg bakom soffan. Hon vill knappt gå ut när det är varmt. Vi gick bara en promenad igår; vi mötte maken. Då går det bra när vi ska möta "pappa". Jag gick utan jacka och det var riktigt varmt så jag förstår hennes ovilja; en grad varmare kroppstemp och så den pälsen. I sommar blir det knappt en enda promenad; då får hon plaska/leka i sin "pool" i skuggan. Då aktiveras hon mer än om hon bara skulle ligga inne. Man får anpassa sig efter årstid.
Nu borde tvättmaskinen snart vara klar...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards