Alla inlägg den 10 maj 2017

Av Åsa Billefält - 10 maj 2017 08:45

Passar på att ta en tretår medan kakformen droppar av. Jo kakformar diskas före användning.
Chokladkaka står på programmet i dag. Och så även Pina Colada. Måste ju ha lite smakprover till helgens evenemang. Om jag hinner ska jag göra hallonsylt. Men jag är ju gräsänka så jag kan ju jobba i kväll när dottern och de små har lagt sig.
Jag tänkte även gå ut och jobba i trädgården. Det finns en plätt som ser rent ut sagt för jävlig ut. Snöbärsbuskar växer vind för våg. De ska jag börja klippa ned. Jag tänkte att det ska bli gräsmatta där. Bredvid växer acklejor; vi flyttade på några till rabatten jag fixade förra året. Jag hittade några plantor kärleksört som också fick bo där precis som fänriks- och löjtnantshjärtat. Löjtnanshjärtat verkar vara borta :-(. Lite fysisk aktivitet skadar inte efter några dagars stående bagerijobb! Ska se om Midna är upplagd för promenad... Hon börjar närma sig höglöpet vilket innebär att hon är trött och småtjurig. Och hon börjar gnälla. Vissa osynliga fläckar är jättespännande; hon nosar och slickar. Ungefär 600 meter nedanför oss finns ett hundpensionat. Jag är övertygad om att de har en och annan hanhund bland sina gäster. Det händer att de går förbi oss.
Undrar om kakformen kan torkas ur?

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards