Alla inlägg den 18 maj 2017

Av Åsa Billefält - 18 maj 2017 08:24

... men kanske lite mindre roligt när de busar. Det började i natt: Eros pep och skrek samt höll på med gallret. Tjosmisk så öppnades dörren till dotras rum och han smet ut. Jag lyckades fånga honom och få in honom på dotras rum. Skulle precis somna så började han pipa och hålla på med gallret. Det blev tyst. Äntligen tänkte jag. Och så världens språngmarsch och Athena skrek; catfight...Sedan blev det tyst och jag kunde somna.
Nu på morgonen rymde en höna. Jaha bara att jaga in kräket. Men se god dag; det var ju två till på rymmen! Hålet jag hade täppt till med stenar igår hade något djur under natten krafsat bort. Bara att jaga in dem, lägga tillbaka stenarna och gå in och få i mig en klunk kaffe och sedan åka till busshållsplatsen. Det var i grevens tid; dottern hade just hoppat ur bilen och ställt sig så kom bussen. När jag kom hem sprang ytterligare en höna utanför hönsgården... Ut med Midna och in för att ge henne frukost. Sedan ut för att jaga in hönan. Ja men då hade två till smitit! Då upptäckte jag ytterligare ett ställe som något djur hade krafsat/grävt under staketet. Bara att täppa till med en stor sten. Två av rymlingarna fick jag in, den tredje smet bakom hönshuset.
Nu ska jag jobba lite så katterna kan komma ut. Eros vill ut. Och det behöver han! Han blir odräglig när han inte kan/får gå ut.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards