Alla inlägg den 15 maj 2017

Av Åsa Billefält - 15 maj 2017 06:13

Jaha Måndag igen. Ja ja bara att bota ihop och planera dagen. Snart tajm för marknad! Måste tillverka mitt erbjudande för denna (v 20) och nästa (v 21); Mors Dag-present i form av presentförpackning av fyra sorters sylt i mindre burkar till rabatterat pris. Det var <3 maken som kom på det. Han är inte så dum ;-)! Redan nu funderar jag på nästa grej...
Blommorna jag flyttade på igår har rest sig under natten. Tyvärr har jag inte tid att gå ut och jobba i trädgården i dag. Det är jobbigt för framför allt ryggen men det är avkopplande att se resultatet undan för undan. Jag har varit intresserad av trädgårdsarbete i närmare 40 år trots att mina föräldrar avskydde det. På tomten i samhället hade vi inga fruktträd eller bärbuskar. Inte ens rabarber! Det enda som fanns var smultronplantor. På tomten där vi bodde efter vi flyttat från Stockholm hade vi gråpäron, äpplen och körsbär, hallon, krusbär och vinbär samt rabarber. Vi odlade morötter, rädisor, rödbetor, dill och potatis. I en rabatt växte svarta tulpaner. Åh vad jag ångrade att jag inte grävde upp dem när vi flyttade där ifrån! Jag har letat och letat efter svarta tulpaner. För två år sedan när vi skulle köpa vårblommor hittade jag mörkt, mörklila tulpaner! De är så mörka att de ser svarta ut! Nu börjar knopparna komma upp på dem. I vår rundel blommar tulpanerna snart, de är vita och röda. I höst ska vi sätta fler lökar där jag satte påskliljorna, gullvivorna och penséerna. Buskaget ska bort först förstås och så tarvar det rensning.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards