Alla inlägg den 2 januari 2018

Av Åsa Billefält - 2 januari 2018 23:26

Det har varit en ganska lugn dag men ändå har jag gjort lite nytta.
Midna och jag tog en promenad på drygt 1,5 kilometer. Lite halkigt fläckvis men jag lyckades hålla mig i vertikalt läge. Hon var jätteduktig och gick fint.
Eros har varit ute två korta turer i dag. Första gången var han väl ute i fem sekunder innan han pep och ville in. Sista gången sprang han en runda och pep efter en eller två minuter. Sedan ville han inte gå ut. Jag börjar tro att han är på väg att bli innekatt... Athena gillar när han är inne. Då ligger de tillsammans och tvättar varandra.
Jag har gjort klart min nya prislista men har inte lagt ut den än. Och jag har gjort tre flaskor ananassaft och fyra burkar ananasmarmelad. I morgon ska jag fixa lite administrativa uppgifter. Snart dags för deklaration och bokslut; bäst att ha pappren i ordning!
Nä nu är det dags att knoppa; Midna har redan nattarastats. Det blir en natt på soffan; hon får inte ligga i sängen när hon löper. Även fast vi sagt till att hon ska ligga på sin filt på golvet så hoppar hon upp när vi sover. Liten rackarunge är vad hon är!

Av Åsa Billefält - 2 januari 2018 06:57

Jaha. Då har jag skjutsat <3 maken till tåget. Nu är hans korta julledighet över. På torsdag ska jag hämta honom vid tåget.
Bara för att jag var tvungen att gå upp 4.30 så är jag jättetrött. Att jag sovit dåligt gör ju inte saken bättre. Men hade jag vaknat utan alarmet... då hade jag varit pigg som en mört. Visst är det konstigt? Att det ska vara så, menar jag.
Har just druckit en kopp kaffe; dagens första. Midna sover på golvet. Katterna sover hos dottern. Jag borde lägga mig ned och titta in i huvudet men då är risken att jag blir ännu tröttare. Men jag tänkte ta det lite lugnt innan Midna vaknar och vill/behöver gå ut. Känner jag henne rätt så vaknar hon inte förrän runt åttatiden. Tidigast. Hon är en morgontrött liten hund. Nu när hon löper är hon allmänt slö; vi får muta henne för att hon ska gå ut. Nu hörde jag en av katterna hoppa ned från fönsterbrädan, lät det som. Av ljudet att döma var det Athena. Det låter betydligt mer när Eros, med sina sju kilo, landar. Athena är ju nästan som en kattunge; hon väger bara drygt två kilo, två och ett halvt kanske. Liten, smidig och smäcker. Och kattungesöt! Eros är inte lika smidig och smäcker. Men han är också förbålt söt. Midna är både söt och vacker. Hon har ju fått den vuxna Malamutens skönhet. När hon lägger huvudet på sned är hon alldeles bedårande.
Det vore skönt att inta horisontalläge. Åtminstone en liten stund. Men nä, jag vet hur det blir; snömos i skallen och en trött, seg kropp! En påtår kanske?

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards