Alla inlägg den 8 januari 2018

Av Åsa Billefält - 8 januari 2018 20:19

Då har jag tagit kväller, två promenader och matlagning samt lite annat jobb.
Lite mätt efter pannbiffar (kronhjortsfärs), kokt potatis och sås. Mycket gott.
Det känns som att det blir ganska tidigt sänggående i kväll. Tiden går lite fortare då. Om 50 timmar är <3 maken hemma.
Det vore skönt att krypa in i morgonrocken! Jag tror jag ska duscha och så krypa in i min mjuka, sköna morgonrock?
Jo jag tar en dusch och kryper in i den! Nu tar jag kväller på riktigt!

Av Åsa Billefält - 8 januari 2018 07:17

Ja då är det jullovets allra sista dag. Jag har skjutsat maken till tåget; han ska till jobbet i vårt ena grannland. Veckan inleds med att vara gräsänka.
På hemvägen, i början på "vår" grusväg sprang det ut vildsvin typ fem meter framför bilen. Det är första gången jag har sett vildsvin där. Jag vet att det är ett svinstråk där. Ett av svinstråken här omkring. Vi har ett stråk fyra, femhundra meter från oss - åt bägge hållen. De är inte vackra att se på men de är respektingivande. Maffigt att se. På avstånd eller inifrån bilen.
Elden sprakar i spisen, så mysigt! Midna sover på soffan. Jag funderar på att ta en smörgås; jag åt ju frulle före 5 i morse.
Undrar vad denna vecka har i sitt sköte...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards