Alla inlägg den 5 januari 2018

<3

Av Åsa Billefält - 5 januari 2018 16:43

Det ligger en liten katt i mitt knä! Hon spinner så där lagom lite att örat nätt och jämnt uppfattar ljudet. Min mamma brukade säga att det var så mysigt när katter spann. Och det är det! Eros ligger mellan soffan och elementet, tror jag. Midna sitter och stirrar på maken; hon vill ha mat! Inte riktigt dags än. Hon försökte få mig att ge henne mat men det funkade inte - hur vacker hon än är!
Våra tre små <3 fyller vårt liv med glädje och kärlek. Hur kunde vi klara oss utan dem? Kanske för att våra vägar inte hade korsats. Nu är de våra familjemedlemmar och jag känner att livet är komplett!

Av Åsa Billefält - 5 januari 2018 10:13

Då är det helg. Trettonhelgen till och med. Vi ska städa undan julen; nu har tomtar med mera varit framme ett tag. Jag har inte lyssnat på julmusik sedan strax innan jul.
Jag ska smälta frullen, dricka java och sedan sätta fart! Kaffet är inte i gång ännu; jag ligger i soffan under en pläd och är proppmätt! En mugg te, ett glas egenpressad juice (apelsin, blodapelsin och clementine) och två stora formbrödskivor med ost.
Igår var dottern och jag på bio med min ena syster och hennes äldsta dotter. Vi såg Call me by your name. Känslosam film; en amerikan tar in på ett boende i norra Italien och han förälskar sig i sonen till paret som driver boendet. De inleder en romans. Båda är judar och det utspelar sig 1983. Det var en bra film; mycket bättre än jag trodde. Lite blöta ögon... Efter bion stod maken vid bilen och vi åkte hem. Det var hockey på TV... Jättekul. Inte.
I dag gick jag upp tidigt; runt 9. Maken och Midna var ute när jag steg upp. Vovven blev så glad att hon skuttade fram till mig på soffan när de kom in. En iskall nos mot kinden sedan rusade hon ut till köket; det vankades frulle för hennes del. Nu ligger hon och vilar magen.
Dottern stövlade upp för någon timme sedan men hon gick tillbaka till sitt rum. Ja ja jullovet är ju snart slut så hon kan få slöa någon dag till.
Undrar om javat är färdigt?

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards