Alla inlägg den 4 januari 2018

:-)

Av Åsa Billefält - 4 januari 2018 18:13

Nu är det bara fyra timmar kvar tills tåget kommer. Årets första resvecka är avklarad för makens del. Ja det ska bli trevligt att få hem honom! En kopp te kanske, i soffan i kväll? Te är ju gott när det är lite kyligt inne. Jag har inte eldat i dag; så kyligt har det inte varit. Det är knappt två grader ute och nästan 20 inne. Varmt inne trots att det regnat och varit kyligt. Det är ju inte varje dag som det är så varmt inne när det är kyligt och rått ute!
Jullovet börjar gå mot sitt slut och dotterns allra sista termin i grundskolan börjar. Och det börjar bli dags för henne att söka sommarjobb. Hon ska få känna på hur det är att tjäna egna pengar. Det var något jag inte fick/behövde. Men den här sommaren ska hon få göra det. Och det är hög tid att börja söka. Vi får hjälpa henne att skriva CV och persoligt brev.

Av Åsa Billefält - 4 januari 2018 11:26

Igår tog jag rejäl sovmorgon och det gjorde jag i dag också. Klockan ringde 8.30 men jag tänkte en timme till. Midna låg och sov. Och det är GRÅTT! Inte märks det att vi går mot ljusare tider, inte.
Jag måste erkänna att det var riktigt skönt att ligga och dra sig! LÄNGE..! 10.30 steg jag upp. Jag njuter av ledigheten. Snart är det dags att stiga upp tidigt.
Dagens första kopp kaffe; mums! Får se om man vaknar till av den :-)!
Eros har inte sagt till att han vill gå ut; han sitter nedanför soffan och spinner. Athena ligger nog på en köksstol nära elementet. De gillar ju värme, våra små katter.
Nej nu ska jag ringa moster, hon har inte varit hemma när jag ringt tidigare i veckan.
Ha en bra dag!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards