Alla inlägg den 28 januari 2018

Av Åsa Billefält - 28 januari 2018 22:46

Det var den helgen, det! Den kom och den gick.
Vad har vi gjort förutom att handla? Vi var i kyrkan på förmiddagen, hem och ut på promenad med Midna. En kortis i slaskvädret. In till sta?n och fixa några ärenden, skjutsa dottern till bibblan där hon skulle plugga med en klasskompis, ut till köpcentrat där jag blev med nya gympadojor och nya mysbrallor, hälsade på min moster och hjälpte henne med några saker, till Kvantum och handla för att sedan hämta dottern på bibblan. Sedan HEM!
Jag tände i kaminen medan maken lagade mat; laxwok och tagliatelle. Efter maten tvättade jag två maskiner med tvätt. Vi bäddade rent i vår säng; påslakanen som vi rev ur gick sönder och åkte ned i textilpåsen. De tog vi efter mamma och pappa de var inte nya när vi tog dem. I februari är det tolv år sedan han lämnade jordelivet och i mars är det åtta år sedan hon lämnade jordelivet. De påslakanen har verkligen gett valuta för pengarna.
Söndagen har försvunnit i flygande fläng; strax läggdags.
Jag är lite besviken på mig själv; i dag får jag inte ihop tiotusen steg. Men jag ligger på ca elvatusen steg i snitt, gissningsvis! Men ändå.
I morgon är det en ny dag och vecka; den inleds med jobbresa för maken.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards