Alla inlägg den 15 januari 2018

Av Åsa Billefält - 15 januari 2018 06:51

Ny vecka och dessutom måndag. Har skjutsat <3 maken till tåget. Den här veckan kommer han hem varje kväll :-D!
Vad ska jag hitta på i dag då? Jo STÄDA. Hela undervåningen ska fräschas upp. Om det inte blåser ska jag vädra. Det doftar så gott när golven är moppade och när det vädrats. Mixen mellan frisk luft och liljekonvalj är nästan en euforisk doftsensation. Det finns ren, torr tvätt att ta hand om. Och smutsig att tvätta. Ja inte behöver jag sitta och rulla tummar i brist på sysselsättning precis. Jag ska hämta in ved så vi kan elda i kväll. Det kanske måste eldas i vedspisen under dagen; beroende på hur det blir med vädringen. Nackdelen är ju att det blir kallt så här års.
Jag ska även blanda till en ny krydda som ska provsmakas. Fläskkrydda. Jag har fått ihop några ?försökskaniner? av mänsklig skepnad ;-). Viktigt med utvärdering innan ?lansering?. Jag har ett gäng äpplen som ska tas om hand.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards